چالش دورکاری و کرونا

دانشگاه salt Lake در مسیر بهره‌وری بیشتر با استفاده از مینی کامپیوتر‌ها

چالش دورکاری و کرونا

۱۵۰ بازديد
تا همین اواخر، کار از راه دور بسیار کندتر از آن چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد. با این حال، دورکاری به طور ناگهانی به دلیل اقدامات انجام شده برای محافظت از مردم دچار جهش شدیدی شده است.
طی یک سال، درصد کارکنانی که حداقل گاهی در خانه کار می کنند از 11 به 48 درصد افزایش یافته است. کرونا و دورکاری درهم تنیده شده‌اند. تعداد زیادی از کارگران و کارفرمایان، در مواجهه با تغییر ناگهانی به دورکاری با چالش‌های جدیدی روبرو هستند.
بعید است دورکاری، پس از این دوران، به سطح قبل بازگردد. اما انتظار می‌رود که بیشتر تثبیت شود. اگر دورکاری این‌جا باقی بماند، ضروری است که شرکت‌ها و سیاست گذاران، چالش‌های مرتبط با این شیوه مدرن را سازماندهی کنند.

 

کرونا و دورکاری
پیاده سازی یک سیستم کار از راه دور مستلزم آن است که کارفرمایان برای جلوگیری از پیامدهای منفی، اقدامات احتیاطی را انجام دهند. اجرای موفقیت آمیز دورکاری مستلزم آن است که چهار دسته از عوامل با یکدیگر همسو باشند.
اول:
تفاوت‌های فردی در توانایی و تمایل کارگران برای سازگاری با کار دورکاری وجود دارد. عمدتاً با درجه انضباط شخصی، ویژگی‌های شخصیتی و انگیزه برای مشارکت در کار از راه دور توضیح داده می شود.
دوم:
امکان سنجی و اثربخشی کار دورکاری با نوع شغل تعیین می‌شود. در اروپا، تخمین زده می‌شود که تنها 37 درصد مشاغل را می‌توان به صورت کارآمد از راه دور انجام داد. این‌ها یا مشاغلی با سطح خودمختاری بسیار پایین و کنترل از راه دور آسان هستند؛ یا برعکس، مشاغلی با خودمختاری بالا و ویژگی‌های اختیاری.
سوم:
دسته سوم عوامل مربوط به خانواده خاص است. طیف وسیعی از ملاحظات را شامل می‌شود، مانند در دسترس بودن فضای فیزیکی، عدم وجود حواس پرتی یا حضور کودکان .
سرانجام ، یک عامل تعیین کننده مهم کار از راه دور ، خود سازمان استخدام کننده است.
ویروس کووید 19

شواهد اخیر نشان می‌دهد که تغییر ناگهانی به دورکاری، بدون در نظر گرفتن عوامل فوق الذکر اتفاق افتاده است. این ناهماهنگی‌ها را می‌توان به ماهیت فوق العاده بحران نسبت داد. زیرا در غیر این صورت اکثر شرکت‌ها شیوه‌های کار از راه دور را به این شکل عظیم و زودهنگام اجرا نمی کردند.

این سوال مطرح می شود که آیا فناوری‌های راه دور در آینده نزدیک به روش ترجیحی برای سازماندهی کار تبدیل خواهند شد یا خیر.

طبق یک نظرسنجی اخیر، 80 درصد از کارفرمایان اروپایی نیاز به کار بیشتری از راه دور دارند یا در حال بررسی آن هستند.

اخبار اخیر فراوان با اعلامیه‌های شرکت درباره مشاغل گسترده در خانه است، حتی برخی تصمیم گرفتند به کارمندان اجازه دهند تا به طور دائم از خانه کار کنند. بنابراین بزرگترین آزمایش جهان از خانه، یعنی کووید 19 ، ممکن است انتقال - یا بهتر بگویم تسریع - انتقال به عصر جدید شرکت های دور افتاده را آغاز کند.
خطر ناپدید شدن تدریجی محل کار فیزیکی و همچنین تصور انتخاب در مورد کار از راه دور است. در این راستا، تحقیقات نشان می‌دهد که اجرای ترتیبات دورکاری تمام وقت لزوماً مطابق با ترجیحات کارکنان نیست. در طول قرنطینه، تنها 13 درصد از کارگران اروپایی مایل بودند هر روز در صورت عدم محدودیت کووید 19 از خانه کار کنند.

تکنولوژی‌های جدید توانسته در این بحران و دورکاری کارمندان کمک شایانی کند. از جمله تکنولوژی جدید در این راستا مینی کامپیوترها هستند به ویژه زیروکلاینت و تین کلاینت. در سازمان‌های بزرگ که متصل به سرور هستن به راحتی می‌توان از زیروکلاینت 3010 در خانه استفاده کرد و به تمام فایل‌های خود دسرسی خواهید داشت.

هزینه کم و جابه‌جایی آسان از جمله مزایای تین کلاینت در دورکاری نسبت به خرید لپتاپ است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.