کاربرد کامپیوترهای کوچک

دانشگاه salt Lake در مسیر بهره‌وری بیشتر با استفاده از مینی کامپیوتر‌ها

کاربرد کامپیوترهای کوچک

۱۷۵ بازديد

توسعه بیشتر فناوری رایانه در سال‌های اخیر دارای چندین ویژگی مهم است. علاوه بر افزایش چشمگیر عملکرد در پس زمینه، در نگاه اول بیش از هر چیز در افزایش مینیاتوراسیون آشکار بود. رایانه‌های رومیزی، که زمانی اندازه کمدهای کوچک بودند، تبدیل به رایانه‌های شخصی به اندازه جعبه کفش شده اند. همه در کامپیوترهایی که پشت صفحه نمایش آن‌ها پنهان شده‌اند، یا یک کامپیوتر کوچک به اندازه یک جعبه ناهار برای بردن شده‌اند.

با این وجود، کامپیوترهای کوچک در حال حاضر کاری مشابه اقوام بزرگتر خود انجام می‌دهند. اما آیا مینی کامپیوترها واقعاً تنها مزایایی دارند؟ یا معایبی دارند؟ و کاربردهای احتمالی آنها چیست؟ پاسخ این سوالات را می توان در این مقاله یافت.

کامپیوتر کوچک
مینی کامپیوتر

به هر حال مینی کامپیوتر چیست؟

امروزه به نظر می رسد کامپیوترهای کوچک با فشردگی، خود پیامدی از توسعه فناوری اطلاعات در سال‌های گذشته هستند. در حقیقت ، ایده اصلی آن‌ها - کوچک کردن کامپیوترها تا حد ممکن - اندکی پس از آغاز عصر کامپیوتر دنبال شد. در اوایل دهه 1960، تلاش شد تا کامپیوترهایی که اتاق را در آن زمان پر می کردند حداقل به اندازه یخچال‌های امروزی کوچک شوند. تلاش برای یافتن یک کامپیوتر کوچک در نهایت منجر به اولین کامپیوترهای رومیزی شد.

به دلیل اندازه آن‌ها ، سال‌ها نام یک کامپیوتر برج را بر روی خود داشتند. در نقطه ای از دهه نود ، برج‌ها شروع به سقوط کردند. آنها ابتدا به برج‌های میدی ، سپس به برج‌های کوچک تبدیل شدند، در حالی که در همان زمان رایانه‌های تلفن همراه - نوت بوک‌ها و نت بوک‌های بعدی - روند رایانه‌های کوچکتر را بیشتر تقویت کردند. مدتی پس از شروع هزاره، توسعه به کامپیوتر کوچک امروزی رسید - یک کامپیوتر کوچک که تمام سخت افزارهای اساسی کامپیوترهای قدرتمند را در ابعاد یک قطعه از فناوری دستی ترکیب می کند. از آن زمان، تولید کنندگان مختلف کامپیوتر، نسخه‌های خود از این کامپیوترهای کوچک را نشان داده‌اند.

کامپیوتر کوچک

مزایای مینی کامپیوتر

1- می‌تواند مستقیماً روی میز قرار گیرد و بنابراین دسترسی به همه اتصالات آسان است. بنابراین دسترسی به رایانه های شخصی نیز برای تکنسین‌ها آسان است.
2- همچنین می‌تواند در مکان‌هایی که فضا محدود است استفاده شود. به عنوان مثال در پذیرش.
3- ابعاد بسیار جمع و جور دارد بنابراین حمل و نقل آن آسان است و در استفاده انعطاف پذیر است.
4- با یک صفحه نمایش، مانیتور یا تلویزیون، صفحه کلید و ماوس برای استفاده فوری آماده است.

5- با سخت افزار فعلی عملکرد مشابهی نسبت به رایانه های رومیزی قابل مقایسه دارد، اما بسیار بزرگتر
می‌تواند با تمام سیستم عامل‌ها کار کند.
6- مناسب برای کاربران خصوصی و تجاری
7- به دلیل گزینه جایگزینی RAM یا SSD ، قابلیت افزایش و اثبات آینده را دارد.
8- کاهش مصرف برق در مقایسه با سایر رایانه‌ها یا نوت بوک‌ها ، که به معنی فرسودگی کمتر قطعات مهم و در نتیجه طول عمر بیشتر است.

مزایای مینی کامپیوتر بدون فن

1- مینی کامپیوترهای بدون فن برای انواع راه‌حل‌های نصب مناسب هستند.
2- به دلیل طراحی بدون فن ، بی صدا کار می کند.
3- هوای اتاق را کمتر آلوده می کند.
4- عدم وجود یک سیستم خنک کننده فعال، طراحی کاملاً بسته را ممکن می‌سازد و مینی کامپیوترها را در برابر گرد و غبار یا خاک ناشی از بیرون مقاوم‌تر می‌کند.
5- این امر از جمله هزینه‌های معمول یا هزینه‌های سخت افزار را کاهش می دهد.
به همین دلیل است که مینی کامپیوترها برای استفاده در محیط‌های مختلف کاری آلوده به گرد و غبار یا خاک مناسب هستند.
6- با توجه به ساختار مکانیکی آن، قابل اطمینان است و در برابر خرابی ایمن است.

کامپیوتر کوچک

مینی کامپیوترها و معایب آنها

معایب عمدتا به نمونه‌های کاربردی خاص یا درخواست‌های کاربر محدود می‌شود.

1- مینی کامپیوترها درایو نوری ندارند.
2- کارت گرافیک اختصاصی موجود نیست. این بدان معناست که برای برخی از برنامه‌های سخت افزاری فشرده فقط کاربرد محدودی دارد.

با این حال، هر یک از این نکات را به سختی می‌توان یک نقطه ضعف یا ضعف عمومی مینی کامپیوتر در نظر گرفت، زیرا همه آن‌ها فقط تعداد کمی از کاربران را در یک زمان تحت تأثیر قرار می‌دهند. علاوه بر این، محدودیت‌ها در مورد بسیاری از رایانه‌ها یا نوت بوک‌ها و اولترابوک‌های دیگر نیز اعمال می‌شود. برخی از آن‌ها به هیچ وجه قابل گسترش یا پیکربندی مجدد نیستند.

اگر به دنبال موارد بیشتری هستید، به عنوان مثال، برای ویرایش حرفه ای ویدئو، CAD یا بازی‌های سطح بالا و به یک سرور ارتباطی یا وب نیاز دارید. هنوز رایانه‌های شخصی، سرورها یا ایستگاه‌های کاری مناسب، بزرگتر و مجهزتر خواهید یافت. با این حال، در بیشتر زمینه‌های کاربردی دیگر، مینی کامپیوترها با قابلیت‌های عملکردی خود تقاضا را به طور کامل پوشش می دهند.

برنامه‌های احتمالی برای مینی کامپیوترها

فروش کامپیوترهای رومیزی کلاسیک سالهاست که رکود کرده است. برخلاف این روند ، سهم مینی کامپیوترهای شخصی در بازار رایانه به تازگی نرخ رشد ثابت 30 درصد و بیشتر را نشان داده است. مینی کامپیوترها از محبوبیت روزافزونی برخوردار هستند و در مناطق بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزایای زیادی که قبلاً در اینجا ذکر شد، کاربران و تصمیم گیرندگان بیشتری را متقاعد می کند تا یک مینی کامپیوتر خریداری کنند.

بنابراین تعجب آور نیست که از مینی کامپیوترها در برنامه های جدید استفاده می شود. به ویژه در یک محیط حرفه‌ای با شرایط محیطی نامطلوب، آنها با استحکام خود به وضوح نمره می‌گیرند. به همین ترتیب، آن‌ها به عنوان سیستم‌های مستقل به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. برای مطالعه بیشتر انواع مینی کامپیوتر اینجا کلیک کنید.

8 تا از بهترین نرم افزارهای بالا بردن سرعت کامپیوتر/لپتاپ (2021)

وقتی کامپیوتر شما کند عمل می‌کند، بیشتر توصیه می‌شود که رم آن را ارتقاء دهید و یا حتی ویندوز را دوباره نصب کنید. اما اغلب اوقات انجام اینکار برای شما امکان پذیر نیست یا مایل به انجام اینکار نیستید. به هر حال اگر شما با افت سرعت کامپیوتر خود مواجه شده اید و به دنبال راهکارهایی برای افزایش آن هستید با ما همراه باشید تا در این مطلب جدیدترین و بهترین نرم افزارها را برای بالا بردن سرعت کامپیوتر و بهینه سازی ویندوز به شما معرفی کنیم. خواهید دید که این کار یک کار جذاب و سرگرم کننده است!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.