همه گیری کووید 19 ، دیجیتالی شدن و خودکارسازی را تسریع کرد و به شرکت‌ها این امکان را داد که حتی در شرایط سخت نیز مقاوم بمانند. یک انقلاب فناوری اساسی در سراسر جهان در حال وقوع است. نوآوری، چابکی و توسعه بازار همگی با پیشرفت‌های تکنولوژیکی شتاب می‌گیرند. بسیاری از مشاغل از فناوری‌های مخرب استفاده کردند و مدل‌های تجاری خود را تغییر دادند.

تأثیر همه گیری برای مدت طولانی احساس خواهد شد و انتقال دیجیتالی ادامه خواهد یافت. اگر مشاغل از روندهای تکنولوژیکی پیروی نکنند، غلبه بر خطا چالش برانگیز خواهد بود. فناوری برترهمچنان زندگی و شیوه کار ما را تغییر می‌دهد و فرصت های عظیمی را برای مشاغل در سراسر جهان باز می‌کند.

 

بیایید برخی از پیشرفت‌های فناوری را بررسی کنیم تا همه بدانند در جستجوی چه چیزی هستند، چه چیزی را باید اتخاذ کنند و با خود ببرند.

1- هوش مصنوعی (AI)

هوش مصنوعی در دهه گذشته تبلیغات زیادی را به راه انداخته است. با این حال، این یکی از پیشرفت‌های فناوری در حال ظهور است، زیرا تأثیرات قابل توجه آن بر نحوه زندگی، کار و بازی ما هنوز در آغاز است.
هوش مصنوعی در حال حاضر به دلیل حضور در تشخیص تصویر و گفتار، برنامه‌های اشتراک گذاری، دستیارهای شخصی تلفن همراه، برنامه‌های ناوبری و برنامه‌های مختلف دیگر مشهور است.

علاوه بر این، هوش مصنوعی برای بررسی روابط متقابل برای کشف ارتباطات ناشناخته قبلی و ارزیابی تقاضای تسهیلات در زمان واقعی برای تخصیص منابع و شناسایی الگوهای پویا در بین مصرف کنندگان است.
یادگیری ماشین، زیرمجموعه ای از هوش مصنوعی، در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد که منجر به جهش بازار کارگران ماهر می‌شود.

2- 5 جی و افزایش اتصال

اینترنت سریعتر و پایدار به معنای فراتر از بارگیری سریعتر صفحات وب و صرف زمان کمتر برای بارگذاری ویدیوهای YouTube است. از 3G به بعد ، هر پیشرفت اتصال تلفن همراه موارد جدیدی را برای استفاده از اینترنت باز کرده‌است.
با افزایش پهنای باند، 3G دسترسی آنلاین و سرویس‌های داده محور را در دستگاه‌های تلفن همراه فعال کرد. 4G افزایش پلتفرم‌های پخش ویدئو و موسیقی را فعال کرد. و 5G، به همین ترتیب، آنچه ممکن است را گسترش می‌دهد.
5G به شبکه‌هایی اطلاق می‌شود که از فناوری روز، از جمله واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده می‌کنند.
آن‌ها همچنین تهدید می‌کنند که شبکه‌های کابلی و فیبردار منسوخ خواهند شد. به طور خلاصه، 5G و دیگر شبکه‌های پیشرفته و با سرعت بالا اجازه می‌دهد تا به همه گرایش‌های دیگر که ما در مورد آنها صحبت کردیم، در هر زمان دسترسی داشته باشیم.

3- اینترنت رفتارها (IoB)

اگر درباره اینترنت اشیا (IoT) چیزی شنیده‌اید، باید بدانید که اینترنت اشیا به اینترنت رفتار نیز گسترش می‌یابد.
اینترنت اشیا (IoT) به استفاده از داده‌ها و بینش‌ها برای تأثیرگذاری بر رفتار توجه دارد. دستگاه‌های اینترنت اشیا به عنوان پایگاه‌های داده عظیم برای الگوهای اینترنت رفتار (IoB) امکان پذیر هستند.

مشاغل قادر خواهند بود رفتار مشتری را دنبال کرده و از IoB برای کمک به کانال‌های مربوطه خود با کمک IoB استفاده کنند. به عنوان مثال، یک برنامه ردیابی سلامتی ممکن است اطلاعات مربوط به فعالیت بدنی، رژیم غذایی، خواب و سایر عادات شما را جمع آوری کند. از این اطلاعات می‌توان برای تشویق بهبود بیشتر رفتار، مانند ایجاد برنامه‌های بهداشتی شخصی استفاده کرد.

 

4- محاسبه کوانتومی

محاسبه کوانتومی، شکلی از محاسبه که از قدرت پدیده‌های کوانتومی مانند برهم نهی و درهم تنیدگی کوانتومی استفاده می‌کند، گرایش بعدی فناوری قابل توجه است.
این روند فناوری باورنکردنی به دلیل قابلیت پرسیدن، ردیابی ، تفسیر و عمل فوری داده‌ها، صرف نظر از منبع، شامل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تولید واکسن‌های احتمالی نیز می‌شود.
در حال حاضر از محاسبات کوانتومی در بانکداری و امور مالی برای نظارت بر ریسک اعتباری، انجام معاملات با فرکانس بالا و تشخیص تقلب استفاده می‌شود. مینی کامپیوترهای کوانتومی در حال حاضر چندین برابر سریعتر از رایانه‌های سنتی هستند، از جمله رایانه‌های شرکت های معروف

5. بلاکچین

بلاک چین یکی دیگر از روندهای اصلی فناوری است. بسیاری معتقدند Blockchain فقط مربوط به ارز رمزنگاری شده‌است ، اما اینطور نیست.
بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده تنها بخشی از فناوری بلاک چین به طور کلی هستند. به غیر از ارزهای رمزنگاری شده، از زمینه‌های مختلف دیگری مانند مراقبت های بهداشتی‌، زنجیره تامین و تدارکات، تبلیغات و غیره استفاده می‌کند.
این یک دفتر کل دیجیتال غیر متمرکز است که هرگونه معامله را از طریق شبکه جهانی رایانه ها پیگیری می‌کند. مشاغل مختلف در حال جستجوی سیستم عامل‌های بلاک چین برای ایجاد استراتژی های تجاری سطح بالا هستند که بازار فناوری بلاک چین را افزایش می‌دهند. میزان محافظت و شفافیت بلاک چین توضیح اصلی افزایش محبوبیت فوق العاده آن است.

6. امنیت سایبری

به نظر نمی‌رسد امنیت سایبری فناوری پیشرفته‌ای باشد، اما با همان سرعت سایر فناوری‎‌ها پیشرفت می‌کند. این تا حدودی به دلیل ظهور مداوم تهدیدهای جدید است.هکرهای مخرب که سعی می‌کنند دسترسی غیرمجاز به داده‌ها را بدست آورند، سریع تسلیم نمی‌شوند و همچنان راه‌هایی را برای اجتناب از شدیدترین اقدامات حفاظتی پیدا خواهند کرد. این تا حدودی به دلیل پذیرش فناوری‌های مدرن برای بهبود دفاع است.
از آنجا که امنیت سایبری برای محافظت از هکرها تا زمانی که ما آن‌ها را در اختیار داریم، امنیت سایبری به عنوان یک فناوری محبوب باقی می ماند.

 

7-افزایش انسان

تقویت انسان یک اصطلاح گسترده‌است که شامل نوآوری‌هایی است که به دنبال بهبود توانایی‌ها و بهره وری انسان است. تقویت فیزیکی، مانند پروتز، لنزهای AR و برچسب های RFID که در داخل بدن تزریق می‌شوند، همه بخشی از زمینه بزرگ شدن انسان هستند.

این می‌تواند به تقویت شناخت، ادراک و تواناییهای انسان کمک کند. این امر با فناوری سنجش و فعال سازی، همجوشی و شکافت اطلاعات و هوش مصنوعی انجام می شود. در اینجا بهترین فضای ذخیره سازی ابری است که می توانید امروز پیدا کنید.

 

8- ابر توزیع شده

روند فناوری Cloud Distributed Cloud Computing محتمل است که رایانش ابری را به ارتفاعات جدیدی برساند. این مربوط به توزیع منابع ابری عمومی به مکان‌های مختلف جغرافیایی، فرآیندها، به روز رسانی، تحویل و سایر فعالیت‌های مرتبط است که به طور متمرکز توسط ارائه دهنده اصلی ابر عمومی انجام می‌شود.
به جای ارائه یک راه حل متمرکز ، به رفع نیازهای خدمات جداگانه مکان های ابری کمک می کند.
در همین حال ، شرکت ها بدون شک با کاهش تأخیر ، کاهش خطر از دست دادن داده ها و کاهش هزینه ها از این روند تکنولوژیکی سود خواهند برد.
فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی (AI) ، اینترنت اشیا (IoT) و سایر مواردی که شامل پردازش حجم زیادی از داده‌ها در زمان واقعی است، از معرفی فناوری Distributed Cloud سود خواهند برد.

9- واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دو گرایش رایج فناوری هستند که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و انتظار می‌رود در سال‌های آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.
وقتی صحبت از این دو فناوری می‌شود، واقعیت مجازی (VR) با ایجاد یک محیط واقع بینانه از دنیای فیزیکی با استفاده از فناوری های مینی کامپیوترصحبت می کند ، در حالی که واقعیت افزوده (AR) با افزایش محیط با استفاده از عناصر تولید شده توسط کامپیوتر.

آن‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله بازی، حمل و نقل، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و بسیاری دیگر فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال، سیستم عامل‌های Ed Tech به طور فزاینده ای از واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای بهبود تجربیات یادگیری دانش آموزان استفاده می‌کنند.

10- محاسبه لبه

یک فناوری جدید است که تأخیر کم و سرعت بالای پردازش داده‌ها را تضمین می‌کند. محاسبه لبه اجازه می‌دهد تا محاسبات نزدیک به سیستم‌های ذخیره سازی داده انجام شود و عملکرد برنامه را بهبود بخشد.هزینه‌های پهنای باند بالای پلتفرم‌های ابری می‌تواند به عنوان محرکی برای استفاده از محاسبات پیشرفته عمل کند.

هدف این فناوری اجرای فرآیندهای کمتری در ابر و انتقال آنها به مکان‌هایی مانند رایانه کاربر یا سرور لبه است.از بین بردن فاصله بین داده‌ها و محاسبه ارتباطات طولانی مدت بین سرور و سرویس گیرنده را از بین می‌برد و در نتیجه سرعت فرآیند افزایش می‌یابد.

بنابراین، محاسبات لبه برای رسیدگی به داده‌های حساس به زمان ذخیره شده در مناطق دور افتاده با حداقل دسترسی به مکان مرکزی استفاده می‌شود. رایانش ابری و برنامه های کاربردی اینترنت اشیا از این فناوری سود خواهند برد.

نتیجه

در سال 2021، این‌ها پیشرفت‌های فناوری برتر هستند که همه باید از آنها آگاه باشید. شما قبلاً متوجه شده‌اید که همه این گرایش‌های فناوری به نحوی به هم متصل می‌شوند.
به عنوان مثال، ورود فناوری 5G ، بر سایر موارد ، بر IoT ، AR و VR تأثیر مثبتی خواهد داشت. در نتیجه، مجبور نخواهید بود به این فکر کنید که کدام فناوری برای شما مناسب است، زیرا آگاهی از این پیشرفت‌ها آگاهی شما را افزایش می‌دهد و برتری شما را نسبت به رقبا بیشتر می‌کند.
درک این پیشرفت‌های تکنولوژیکی بدون شک چشم اندازهای شغلی و تجاری بسیار عالی را برای شما فراهم می‌کند!