مینی کامپیوتر چیست و چه مزایایی دارد؟

دانشگاه salt Lake در مسیر بهره‌وری بیشتر با استفاده از مینی کامپیوتر‌ها

مینی کامپیوتر چیست و چه مزایایی دارد؟

۱۶۶ بازديد

یک کامپیوتر کوچک که به آن مینی کامپیوتر نیز می گویند. این سری از کامپیوترهای کوچک در اواسط دهه 1960 به دنیا معرفی شدند. مینی کامپیوتر کامپیوتری است که تمام ویژگی های کامپیوتر شخصی و جیب ها را دارد اما کوچکتر است. کامپیوترهای کوچک با کیس های سنتی متفاوت هستند، اما برخی از آنها در زیر مورد بحث قرار می گیرند.

تاریخچه مینی کامپیوتر
اصطلاح مینی کامپیوتر در دهه 1960 زمانی که فقط کامپیوترهای کوچک با استفاده از ترانزیستورها و فناوری های حافظه اصلی ساخته شدند رایج شد. اولین مینی کامپیوتر ساخته شده با نام Digital Equipment Corporation شناخته می شد که با ترانزیستور ساخته شد. اما امروزه می بینیم که چگونه کامپیوترهای کوچک تکامل یافته اند و اکنون بسیار کوچکتر، سریعتر و قدرتمندتر از همیشه هستند.

اندازه کامپیوتر کوچک
اندازه کامپیوترهای کوچک از حدود 13 سانتی متر تا 30 سانتی متر متغیر است. این اندازه کوچک چیزی است که برای برخی از برنامه ها بسیار رایج است. به عنوان مثال برای دانش آموزان جذاب است زیرا می توانند در هر کجا که بخواهند از آن استفاده کنند. یا برای کاربردهای خاص مانند ب- برای استفاده در پمپ بنزین ها، دانشگاه ها، اداری در شرکت ها و موسسات، استفاده در دندانپزشکی، بیمارستان ها، صنایع پتروشیمی و غیره.

انواع مینی کامپیوتر
انواع مختلفی از کامپیوترهای کوچک وجود دارد. کامپیوترهای کوچک عبارتند از: تین کلاینت و زیرو کلاینت.

مشتریان قلع
تین کلاینت ها کامپیوترهای کوچکی هستند که کاملا مستقل هستند. آنها تمام ویژگی ها و کاربردهای کیف های سنتی را دارند که در نتیجه مزایای اضافی مانند اندازه کوچکتر، طول عمر بیشتر نسبت به کیسه های قدیمی، کارایی بیشتر و قیمت بسیار کمتر را به همراه دارد.

کامپیوتر کوچک
زیرو کلینیک
Zero Client ها نیز نوعی مینی کامپیوتر هستند. تفاوت بین زیرو کلاینت و تین کلاینت در این است که زیرو کلاینت کاملاً وابسته است. برای اتصال به سرور نیاز دارید. Zero Clientها همچنین از CPU، RAM و سرورهای سخت استفاده می کنند.

استفاده از مینی کامپیوتر
مینی کامپیوترها تنها گزینه برای مشاغل بودند. بسیاری از کسب و کارها اکنون به شبکه های کامپیوتری روی آورده اند تا همین کار را سریعتر و ارزان تر انجام دهند.

سه هدف اصلی استفاده از مینی کامپیوترها
کنترل فرایند:

مینی کامپیوترها در درجه اول توسط شرکت ها برای کنترل فرآیند تولید استفاده می شوند. کنترل فرآیند دارای دو عملکرد اصلی است - جمع آوری داده ها و بازخورد.

به عنوان مثال، کارخانه ها از رایانه های کوچک برای کنترل فرآیند تولید استفاده می کنند. اگر در هر بخشی از فرآیند مشکلی وجود داشته باشد، تغییر را تشخیص داده و تنظیمات لازم را انجام می دهد.

مدیریت داده:

مینی کامپیوترهایی که برای مدیریت داده ها استفاده می کنیم می توانند هر کاری را با داده ها انجام دهند، مانند: ب. بازیابی، بازیابی یا تولید داده ها.

مینی کامپیوترهای ارتباطی به عنوان رابط بین یک اپراتور انسانی و یک پردازنده بزرگتر عمل می کنند. کاربر می تواند عملیاتی مانند بررسی خطا را با استفاده از مینی کامپیوتر انجام دهد و سپس از دستگاه برای انجام تنظیمات نیز استفاده کند.

کامپیوتر کوچک
کاربردهای دیگر مینی کامپیوترها
همچنین برای محاسبات علمی استفاده می شود.
برای تسویه معاملات تجاری استفاده می شود.
برای مدیریت پایگاه داده استفاده می شود.
برای مدیریت فایل استفاده می شود
برای محاسبات مهندسی استفاده می شود.
ویژگی های یک مینی کامپیوتر
آنها بسیار کوچکتر از کامپیوترهای معمولی هستند، مینی کامپیوترهایی به اندازه یک کتاب.
آنها همچنین بسیار مقرون به صرفه هستند و آنها را به یک انتخاب اقتصادی تبدیل می کند.
می تواند چندین کار را همزمان انجام دهد.
اغلب توسط شرکت ها، ادارات و موسسات استفاده می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.