تین کلاینت ها عضو اصلی مینی کامپیوترها

دانشگاه salt Lake در مسیر بهره‌وری بیشتر با استفاده از مینی کامپیوتر‌ها

تین کلاینت ها عضو اصلی مینی کامپیوترها

۱۷۵ بازديد

تین کلاینت یا مینی کامپیوتر چیست؟

مینی کامپیوترها جایگزینی بسیار کاربردی، پر قدرت و گزینه‌ای به صرفه هستند که در زندگی  و محیط کاری ما خود را نشان داده‌اند. کامپیوترهای کوچک نسبت به pc دارای مزایای متعددی هستند که به چند مورد خلاصه‌وار به آن‌ها اشاره می‌شود:

به عنوان مثال مینی کامپیوترها ابعاد کوچکتری نسبت به یک کیس معمولی دارند. به طور تقریبی حدودا یک سوم یک کیس معمولی هستند. گاها حتی بسیار کوچکتر هم هستند! این موضوع ویژگی‌ای است برای برخی کاربری‌هایی که محدودیت مکانی روبرو می‌شوند؛ زیرا به راحتی می‌توان مینی کامپیوترها را پشت مانیتور، زیر میز حتی روی دیوار جایگذاری کنید.

مینی کامپیوترها همان قطعات کیس را برخوردارند. اما تفاوتی که وجود دارد طول عمر این قطعات از کیس‌های معمولی بیشتر است و همچنین خرابی آن‌ها هم کمتر است. البته در نهایت هم برای خرید بسیار به صرفه‌تر هستند تا اینکه کامپیوترهای شخصی و  پی سی خرید کنید.

کامپیوترهای کوچک هم شامل تین کلاینت‌ها می‌شوند و هم زیرو کلاینت‌ها. اینجا قصد داریم تین کلاینت­‌ها را اختصاصی‌تر معرفی کنیم:

مزیت‌های تین کلاینت‌ها

تین کلاینت‌ها مزیت‌های متعددی دارند، از جمله آن‌ها: 1. افزایش امنیت 2. کاهش هزینه 3. مدیریت کارآمدتر است.

که در زیر مبسوط‌تر توضیح داده شده است:

  • امنیت را با به کارگیری تین کلاینت‌ها می‌توان به راحتی بهبود بخشید، زیرا خود تین کلاینت‌ها را می‌توان از طریق سرور محدود کرد. در نتیجه تین کلاینت‌ها نمی توانند نرم افزارهای غیرمجاز را که سرور اجازه نمی‌دهد اجرا کنند. داده ها را نیز نمی توان در جایی به غیر از سرور کپی و یا ذخیره کرد. به نوعی مدیریت سیستم و مینی کامپیوتر بر اساس سرور متمرکز و آسان‌تر است.
  • راه ندازی تین کلاینت‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر از راه ندازی رایانه­‌های شخصی معمولی و پی سی است. تین کلاینت‌ها قادرند هزینه‌های پشتیبانی را برایتان کاهش دهند.
  • بحث مدیریت در تین کلاینت‌ها نیز می تواند بسیار مورد توجه باشد، زیرا می‌توان موارد مختلفی را در مرکز اطلاعات مدیریت کرد. این موضوع منجر به خرابی کمتر و بهره‌وری بیشتر بین کارکنان شرکت می شود.

تین کلاینت‌ها در مقابل پی سی‌ها:

در پی سی‌ها  CPU است که تمام اطاعات را پردازش می‌کند. تامین و مدیریت pc دشوارتر است، راه اندازی آن‌ها هم گران‌تر است و همچنین مصرف زیادی انرژی آن‌ها نیز بیشتر است. پی سی‌ها از سخت افزارهای بیشتری به نسبت تین کلاینت‌ها تشکیل شده‌اند.

نمونه هایی از مینی کامپیوترها و تین کلاینت‌ها:

  1. Dell Wyse 5060، تین کلاینتی با سازنده پردازنده مرکزی AMD که دارای چهار هسته است و با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و همچنین رم قابل پشتیبانی آن: دارای 2 اسلات رم DDR3L و همینطور با  پشتیبانی تا 16 گیگابایت است. حافظه داخلی این تین کلاینت نیز: SATA SSD و SATA HDDاست.
تین کلاینت 5060

2. Dell Wyse 5070، تین کلاینتی با سازنده پردازنده مرکزی Intel j4105-سری4 است که با چهار هسته و فرکانس 1.5 گیگاهرتز (که برست آن تا 2.5گیگاهرتز) است. حافظه رم نیز دارای دو اسلات حافظه رم DDR4 است و پشتیبانی آن تا 16گیگابایت و حافظه داخلی آن نیز SSD M.2 است.

3. Dell Wyse 7020، تین کلاینتی با سازنده پردازنده مرکزی AMD که دارای چهار هسته است و با فرکانس 2 گیگاهرتز، و رم نیز دو اسلات رم DDR3L و پشتیبانی آن نیز تا 16 گیگ و با حافظه داخلی SATA SSD و SATA HDD است.

4. Dell Wyse 7010، تین کلاینتی با سازنده پردازنده مرکزی AMD است و دارای دو هسته با فرکانس 1.65 گیگاهرتزاست. حافظه نیز دو اسلات رم DDR3L و  همچنین پشتیبانی تا 16 گیگ و حافظه داخلی: SATA SSD و SATA HDD است.

تین کلاینت 7010

و همچنین شامل دیگر مینی کامپیوترها و تین کلاینت‌هایی می‌باشد که با مراجعه به آدرس زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید:

www.computermal.com

در این مقاله با بررسی اجمالی مینی کامپیوترها و تین کلاینت‌ها به این موضوع پی می‌بریم که انتخاب تین کلاینت‌ها در نهایت چه مزیت‌هایی دارند و چطور با انتخاب مینی کامپیوتر مناسب به افزایش بهره‌وری در شرکت و کارکنانمان کمک کنیم تا انتخاب هوشمندانه‌ای هم داشته باشیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.